..:::وبلاگ مبین:::..

..:::وبلاگ مبین:::..
 
وبلاگ مورد نظر شما
نوشته شده در تاريخ شنبه 4 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

یکی از نکات خیلی مهم که موقع خرید نوت بوک حتماً باید مورد توجهمون باشه ، کانکتورها و پورتهای ورودی و خروجی نوت بوکه . این پورتها ، هم از لحاظ انواع اونها ، هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ محل قرارگیری اهمیت دارن .
یکی از مهمترین این پورتها ، پورت USB هستش . با توجه به اینکه هر روز تجهیزات جدیدتری با پورت USB تولید میشن ، وجود حداقل 4 پورت USB روی دستگاه لازمه . البته با توجه به صحبت برنامه 4 در مورد USB 3.0 ، توصیه میشه که نوت بوک ی بگیرید که یو اس بی سه داره
پورت شبکه که به اون Lan یا RJ45 هم میگن رو نیازی نیست به فکرش باشید . روی همه نوت بوکها هست . اما دیگه کمتر میتونید نوت بوکی رو پیدا کنید که مودم داشته باشه . با منسوخ شدن استفاده از اینترنت به شکل دیال آپ ، مودم هم از روی نوت بوکها ناپدید شد . بنابراین اگه هنوزم نیاز دارین که به این شکل به اینترنت وصل بشید ، یا احیانا با نوت بوکتون قراره فکس بگیرید یا ارسال کنید ، لازمه که با هزینه کمی ، یه مودم اکسترنال USB بخرید .
پورتهای خروجی صدا و تصویر هم مهمن .
HDMI الان روی اکثر دستگاه های تصویری و حتی صوتی وجود داره ، HDMI برای انتقال همزمان صدا و تصویر ، اونم با کیفیت HD هست . با توجه به سرعت افزایش دستگاه های مختلف صوتی و تصویری که از این پورت استفاده میکنند ، خریدن نوت بوکی که پورت HDMI نداشته باشه ، اشتباه محضه .
همچنین با توجه به اینکه ممکنه لازم بشه که تصویر نوت بوکتون رو با ویدئو پرژکتور روی پرده یا دیوار بندازید ، داشتن یه پورت خروجی تصویر RGB یا DVI خوبه . البته فکر نکنید که چون ویدئو پرژکتور ندارید ، چنین چیزی به کار شما نمیاد . ویدئو پرژکتور معمولاً تو اتاقهای جلسات سازمانها و شرکتها برای استفاده حاضرین وجود داره .
یکی دیگه از پورتهای این دسته ، که البته قدیمی تره به Firewire یا 1394 معروفه . اگرچه این پورت الان تو بعضی کاربرد ها ، دیگه جاشو به HDMI یا USB داده ، اما اگه وسایل یه خورده قدیمی تر مثل دوربین تصویربرداری دی وی داشته باشید ، میتونید با این پورت ، اونو به نوت بوکتون وصل کنید و فیلمها تون رو روی کامپیوترکپی ، یا اصطلاحاً کپچر کنید . این پورت رو ، روی بعضی از هاردهای اکسترنال هم میشه پیدا کرد .
پورتهایی که تا اینجا بهش پرداختیم ، همشون درگاه هایی بودن که ارتباطشون از طریق سیم برقرار میشد . اما پورتهای بی سیم . دو تا از مهمترین پورتهای بی سیم ، WLAN و Bluetooth هستن با WLAN یا همون کارت شبکه بی سیم ، امروزه توی خیلی جا ها میتونید به اینترنت به صورت بی سیم وصل بشید ، مثل سالنهای فرودگاه ، مراکز خرید و امثالهم ، اگر برای خونه اتون مودم WLAN خونگی بگیرید ، توی همه جای خونه هم میتونید چه با نوت بوک و چه با تلفن همراه از اینترنت استفاده کنید .
Bluetooth از WLAN کم کاربردتره و بیشتر به درد اتصال تلفن همراه میخوره ، البته اتصال تلفن با کابل USB هم بهتره ، هم امکانات بیشتری رو در اختیارتون میگذاره
یکی از نکات مهم دیگه در مورد نوت بوک ، باطری اونه . از اونجا که مدت و نحوه استفاده شما از نوت بوک ارتباط مستقیمی با میزان برق دهی باطری داره ، نمیشه به طور کلی در مورد باطری صحبت کرد . منتها باید بدونیم که نوت بوکها باطری های مختلفی مثل 6 Cell و 9 Cell دارن که از نظر مدت برق دهی با هم متفاوتن و با توجه به شرایطتتون باید باطری مناسب رو انتخاب کنین .
یه نکته کلی هم که در مورد باطری ها ، اعم از باطری نوت بوک ، موبایل ، تلفن بی سیم یا هر چیز دیگه ای باید بدونیم ، اینه که اگه بزاریم باطری به طور کامل تخلیه بشه و بعد اون رو به شارژر بزنیم ، طول عمر باطری بیشتر میشه .
مشخصات قطعات تعیین کننده سرعت و قدرت نوت بوک ، یعنی CPU و RAM و کارت گرافیک ، به نوع کار شما وابسته س . بنابراین بهترین راهنمای شما واسه انتخاب اونا ، کارهاییه که می خواید با نوت بوکتون انجام بدید . اما هارد دیسک چون یه نکته غلط انداز داره ، لازمه بهش اشاره کنیم . سعی کنید نوت بوکی رو تهیه کنید که هارد ظرفیت بالایی نداشته باشه !!! . ظرفیت پایین اگرچه در نگاه اول یه عیب تلقی میشه ، اما برای نوت بوک ، یه توفیق اجباری رو برای شما به ارمغان میاره . وجود هارد ظرفیت بالا روی نوت بوک ، منجر به همراه داشتن حجم زیادی از اطلاعات میشه . تو نوت بوکی که در مقایسه با کامپیوتر معمولی احتمال سرقت ، افتادن ، ضربه خوردن ، گم کردن و اتفاقاتی از این دست براش خیلی خیلی بیشتره ، بهتره که اصلاً امکان ذخیره سازی اطلاعات زیادی نباشه ، تا اگه خدای ناکرده یکی از این اتفاقا افتاد ، قصه از دست دادن اطلاعات ، به قصه از دست دادن یا خراب شدن نوت بوک اضافه نشه .
و اما نکته آخر در مورد وزن نوت بوکه . اگه خیال حمل و نقل نوت بوک رو ندارید و فقط به خاطر کمبود جا ، نوت بوک رو به کامپیوتر معمولی ترجیح دادید که هیچ ولی اگه کم و بیش لازم میشه نوت بوک رو همراه خودتون اینور و اونور ببرید ، بد نیست بدونید که حمل نوت بوکهایی که وزنشون کمتر از دو و نیم کیلو باشه نسبتاً راحته . البته ، این بستگی مستقیم به کاربر اون داره ، به خصوص اینکه کاربر یک خانم هست یا یک آقا.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 1869
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



امارگیر حرفه ای سایت



تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک